Translate

sobota, 13 lipca 2013

Jak wyczyścić srebro tanim domowym sposobem??

...czyli domowe sposoby na pozbycie się ściemniałego i zanieczyszczonego brudku z naszej ukochanej biżuterii :)

Pewnie wiele z was boryka się z tym samym problemem co ja. Dziś więc ruszam wam z pomocą, ponieważ wczoraj czyszcząc swoją biżuterię w płynie kupionym u jubilera i tak wyglądała jak pożal się ....
No nie będę tu wzywać imienia Pana Boga na daremno, ale był to koszmar. Więc postanowiłam że poszukam i przetestuję jakiś jeden z domowych sposobów i tak przeglądając różne fora internetowe trafiłam na pewną stronę polecaną przez jedną z dziewczyn gdzie jest kilka fajnie podanych i opisanych domowych metod, więc nikt nie powinien mieć problemu z ich wykonaniem, więc jeśli chcecie przetestować inne metody zapraszam was TUTAJ. Specjalnie dla was sama jedną z nich przetestowałam i efekty jej możecie zobaczyć osobiście poniżej... :)




Wybrałam podobno najlepszy i najskuteczniejszy sposób, przyznam że gdybym tego nie robiła osobiście to sama bym w to nie uwierzyła ale naprawdę działa i to tak niewielkim kosztem :)

Na stronie przepis jest podany w proporcji na 1litr wody - dla mnie to stanowczo za dużo na kilka srebrnych gadżetów w które jestem raczej ubogo zaopatrzona. Przy okazji znalazłam zepsutego kolczyka (które lubiłam, więc oddam do naprawy) oraz dwa zepsute pierścionki i jeden kolczyk, bo drugi mi gdzieś zginął niestety :( tak więc wpadłam na pomysł że może oddam do jubilera i zrobię sobie jakiś pierścionek z tejże biżuterii. Jednak wracając do samego czyszczenia biżuterii zrobiłam dla was mały instruktaż krok po kroku ze zdjęciami. Jeśli nie wierzycie wypróbujcie, bo koszt czegoś takiego jest naprawdę niewielki ;) 
Wiem że jakość zdjęć może nie powala ale jednak widać, pierścionek był aż czarny przed czyszczeniem, a potem widać na zdjęciu jaki jest po moczeniu w roztworze :)
pierścionek przed czyszczeniem

Co będzie potrzebne:

* Jakieś szklane lub plastikowe opakowanie
(moje jest po tych lodach Iza) - nie używać metalowych przedmiotów, bo mogą wywołać reakcje chemiczne.
* Folia aluminiowa
* woda - najlepiej destylowana, ja wlałam z filtra, bo takowej nie miałam ;)
* sól



 Przed wrzuceniem biżuterii do czyszczenia należy ją wcześniej obmyć w wodzie z mydłem, w celu pozbycia się zanieczyszczeń, choć i tak jakieś resztki mi tam pływały ;)

wyłożyć folią naczynie

wsypać ok 1,5 łyżeczki soli, walać 250ml wrzątku, wymieszać
i włożyć srebro do roztworu

Ja dodatkowo przykryłam to folią aby ciepło lepiej się utrzymało.
Srebro trzymać w roztworze kilka sekund do kilku godzin.
Sama moczyłam ok. 2 godz.,ale po 20 min był niezmiennie taki sam ;)

To jest efekt końcowy po czyszczeniu.
W zależności od potrzeb można czynność czyszczenia powtórzyć :)

A to moje małe srebrne bogactwo ;) 


4 komentarze:

  1. ja czyszczę srebro pasta do zębów i poleruję specjalną szczoteczką do srebra efekt nówka


    zapraszam na konkurs

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno przez niektóre pasty do zębów srebro traci na wartości, a gdzie można taką szczoteczkę dostać?? Nie ukrywam przydałaby mi się :)

      Usuń
  2. Super, ale żeś trafiła właśnie szukałam jakiegoś sposobu! Ide testować zaraz się odezwę hiuhi

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze;
oraz rady, które ułatwią i pomogą mi rozwijać moją pasję - jestem otwarta na wasze sugestie :)

Follow me by Email