Translate

wtorek, 12 lutego 2013

Z cyklu: Biblioteczny mól

czyli Jak pozbyć się Matthew ? - Jane Fallon | moja mała recenzja ;)


Za każdym razem, kiedy wstępuję do biblioteki z zamiarem oddania książki, powtarzam sobie że tym razem robię sobie przerwę, bo w mojej prywatnej i osobistej bibliotece wciąż czeka mnóstwo książek do przeczytania. Pech jednak chce że znajdzie się tam zawsze jakaś książka lub książki, które są dla mnie ważniejsze do przeczytania. Tym razem nawał obowiązków, egzaminy semestralne itp. sprawiły że trochę mi czasu zajęło nim przeczytałam tę książkę ;)
Jednak przyznam jestem wniebowzięta, bo kiedy już się za nią zabrałam, trudno mi było się od niej oderwać.
 Zapewne pewnie o niej już słyszeliście, bądź nawet czytaliście.


Historia opowiada o losach "tej trzeciej", Helen która ma romans ze swoim dużo starszym, bo aż 20 lat szefem Matthew, po 4 latach życia w tajemnicy coś w niej pęka i w kłótni zmusza Matthew do wyboru ona, albo jego żona Sophie. Wybór nie jest dla niego prosty, jednak mężczyzna ten porzuca swoją drugą żonę i postanawia związać się z Helen, co jak się później okazuje nie było słusznym wyborem i Helen ucieka się do różnych sztuczek, aby pozbyć się niechcianego intruza ze swojego skromnego mieszkanka. Jakby tego było mało Helen podszywając się pod Eleonor zaprzyjaźnia się z byłą żoną swego ukochanego, która jakiś czas później zapoznaje ją z Leo synem Matthew. Bohaterka w swych kłamstwach brnie coraz dalej wpędzając się w coraz to większe tarapaty, dokąd ją zaprowadzą? Czy będzie z tego happy end? Tego nie zdradzę. Jedno jest pewne książka warta jest waszej uwagi, a koniec historii może dla niektórych być zaskakujący ;)


Czytając ją po raz pierwszy w życiu przeżywałam losy bohaterki w raz z nią i każdym pochłoniętym rozdziałem, jest ona napisana lekką ręką. W bardzo humorystycznym tonie bawi do łez, porusza, choć chwilami irytowały mnie pewne zachowania Helen. Jednak wiadomo życie nie jest takie proste, zwłaszcza jako kolejna kobieta w życiu Matthew. Czytając tę książkę można zobaczyć jak wygląda to też od innej strony nie tylko tej zranionej i porzuconej, ale też tej która musi poświęcić wszystko łącznie z honorem i dumą dla ukochanej osobie. W gruncie rzeczy przecież Helen to dobra osoba, która po prostu straciła głowę dla nieodpowiedniego mężczyzny. Książka jest gruba ale przeskakuje się przez nią od rozdziału do rozdziału. Czytając ją miałam wrażenie jakbym stała gdzieś obok i oglądała film. 

Ogólnie w 5 gwiazdkowej skali daję jej 4,5 gwiazdki. Dobra książka i godna polecenia. Nie jest to typowy romans. Dość zabawna komedia pomyłek.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze;
oraz rady, które ułatwią i pomogą mi rozwijać moją pasję - jestem otwarta na wasze sugestie :)

Follow me by Email